کامپیوتر وپیرآمون آن
 
وبلاگ شخصی سعید افخمی
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 505
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين

عکس های جدید از سوژه های خنده دار ایرانی

عکس های جدید از سوژه های خنده دار ایرانی

عکس های جدید از سوژه های خنده دار ایرانی

اگه می خوایدبیشتر بخندید برید به ادامه مطلب 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

سال پيش وقتی ويندوز xp به بازار عرضه شد، بسياری از كاربران شيفته زرق و برق و محيط جذاب آن شدند كه انصافا با محيط خشك و بیروح 2000 قابل مقايسه نبود. Xp شيك، دوست داشتنی و جالب بود و همين خصوصيت آن باعث شد كه در مدت كوتاهی بسياری از كاربران تازه كار را جذب كند، اما حرفهایترها كمی عاقلتر بودند. آنها منتظر ماندند تا كمی از تولد اين سيستم عامل بگذرد و امتحانش را پس بدهد. مايكروسافت وعدههای فراوانی مبنی بر قابل اعتماد بودن xp نسبت به ويندوزهای قبلی داده بود. اما به مرور زمان، كمكم خطاها (Bugs) و حفرههای امنيتی (Security Holes) آن کشف شد و مايكروسافت را مجبور كرد كه هر از گاهی يك نسخه اصلاحی (Patch) برای از ميان بردن اين اشكالات ارائه كند. با اين كه هنوز هم ممكن است حفرهها و باگهای ناشناختهای در xp وجود داشته باشد، ولی توصيه میكنيم چنانچه دستگاه شما توانايی پذيرش اين سيستم عامل را دارد، ويندوز خود را به XP ارتقا دهيد. در دنيای رايانه، 2 سال مدت كمی نيست. پس تا دير نشده اقدام كنيد. به هر حال اگر كاربر ويندوز XP هستيد، يا چنانچه قصد داريد روزی آن را روی دستگاه خود نصب كنيد شما را به خواندن اين مقاله دعوت میكنيم. با بكار گيری اين نكات میتوانيد كارايی سيستم عامل خود را افزايش دهيد.

  •    ويندوز خود را روی بهترين كارايی تنظيم كنيد. روی آيكون My computer كليك راست كرده،Properties را برگزينيد. به پوشه Advanced رفته و در قسمت Performance روی دكمه Settings كليك كنيد. حال در پنجره ظاهر شده در كنار عبارت Adjust for Best perfprmance علامت بگذاريد.
  •     همانگونه كه بارها گفتهايم، برای خلاص شدن از دست برنامههای حاضر در حافظه كه با هر اجرای ويندوز بالا میآيند، گزينه Run را از منوی start انتخاب و دستور msconfig را وارد كنيد. پس از اجرا به پوشه startup برويد و علامت كنار برنامههای غيرضروری را برداريد. میتوانيد سری به فولدر startup در منوی start ، گزينه Allprograms هم بزنيد و روی نرمافزارهايی كه نمیخواهيد، راست كليك كرده، delete كنيد. اگر حرفهایتر هستيد به سراغ فولدرهای Run Run Onc, RunOnceEX, Runservices,و Runservices Once در رجيستری ويندوز برويد و برنامههای غيرضروری را از آنها حذف كنيد.
  •    هارد خود را تميز كنيد. هنگامی كه هارد شما در حال پر شدن است، درايو مجبور است در شيار (track)های داخلی بنويسد. (همانگونه كه میدانيد هارد به صورت صفحات دايرهای شكل است . روی اين صفحات، دواير متحدالمركزی وجود دارد كه به آنها شيار گفته میشود). از آنجاكه شيارهای داخلی كوچكترند، اطلاعات كمتری روی آنها جا میگيرد پس برای نوشتن اطلاعات، به تعداد دوربيشتری چرخش هارد نياز است. برای افزايش كارايی، برنامههای غيرضروری را uninstall كنيد. از اطلاعاتی كه هماكنون نياز نداريد، نسخه پشتيبان(backup)  تهيهكرده و در جای ديگری غير از هارد رايانهتان نگهداری كنيد. اجرای Disk Cleanup برای خلوت كردن هارد، خالی از فايده نيست. پس از تميز كردن هارد، نياز به يك Defrag داريد كه تكههای فايلهای روی هارد را به هم بچسباند.
  • درايو سختافزارهای خود را به روزآوری كنيد. دقت كنيد كه همواره آخرين نسخه از درايوها را در اختيار داشته باشيد تا كارايی رايانه خود را تا حد امكان بالا ببريد.
  •    پرينترهای موازی را غيرفعال كنيد. اگر پرينتر شما به پورت موازی (Parallel) متصل باشد، ممكن است وقتی در حال پرينت گرفتن هستيد، ديگربرنامههای شما به خوبی كار نكند. يا اين كه اصلا كار نكند. ويندوز xp (همانند 2000) با پورت موازی بخوبی كنار نمیآيند، بكوشيد پرينتر را به پورت USB رايانهتان وصل كنيد. اگر پرينتر شما چنين كابلی ندارد، میتواندی از يك كابل USB به موازی استفاده كنيد. البته به شرطی كه رايانه شما پورت داشته باشد.

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 26 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

هدف:چگونگی شکل گرفتن عبارت ها درزبان verilogاست.یک عبارت در زبان verilogاز عملگرها و عملوند ها تشکیل شده است

انواع عملوندها عبارتند از:

1-مقدار ثابت         5-یک بیت از یک بردار

2-پارامتر              6-قسمتی از بردار

3-نت                  7-عنصر حافظه

4-رجیستر             8-فراخوانی تابع

ثابت ها

انواع ثابت هغ عبارتند از:

1-ثابت های دهدهی بدون اندازه

2-اعداد طبیعی با اندازه مشخص

3-اعداد بدون اندازه مشخص

4-ثابت حقیقی

5-ثابت رشته ای که هر کارکتر آن8 بیت فضا اشغال می کند

پارامترها: پارامترها توسط کلمه کلیدی parameterتعریف می شود

Parameter name=value

Parameter load=4'd12, store=4'd12


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

پاي پنجره نشستم کوچه خاکستريه باز زير بارون

من چه دلتنگتم امروز انگار از همون روزهاست
 
حال وهوام رنگ توئه کوچه دلتنگ توئه

دلم گرفته دوباره هواي تو رو داره
 
چشماي خيسم واسه ي ديدنت بي قراره

اين راه دورم خبر از دل من که نداره

آروم نداره يه نشونه مي خوام واسه قلبم جز اين نشونه

واسه چيزي دخيل نمي بندم اين دل تنهام دوباره هواي تو رو داره

هواي شهرتو و بوي گل ها

پيچيده توي اتاقام مثل خواب
 
داره بدجوري غريبي ميکنه آخه جز تو دردمو  کي ميدونه

دلم گرفته ... .

 عزیزم دوست دارم با تمام وجود .

دلم گرفته دوباره هوای تو رو داره

دلتنگتم امروز


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

اولين نرمافزار رايگان ايرانی محاسبهگر تماسهای اينترنتی ارائه شد.
 
اين نرمافزار مقيم حافظه که حجم چندانی نيز ندارد، در صورت اتصال شما به اينترنت از طريق Dialup ، به صورت خودکار شروع به کار کرده و ليستی از تماسهای اينترنتی را به همراه کليه اطلاعات شامل تاريخ و ساعت تماس، مدت تماس، هزينه تلفن، مبلغ استفاده شده از کارتهای اينترنتی (در صورت تنظيم تعرفه به صورت دستی) و حجم اطلاعات ارسال شده و دريافت شده در هر تماس را ثبت میکند.
   ليست گزارش
ها اين قابليت را دارد که به تفکيک هر تماس و هر کاربر (User Account در ويندوزهای XP و ...) گزارشها را خلاصه کند، و يا گزارشهای بين دو زمان مشخص را فقط نشان دهد.

  يکی از قابليتهای بسيار جالب DialSpy نمودار سرعت دريافت و ارسال (Transfer Graph) میباشد که به صورت يک گراف در حال حرکت عمل میکند.
   از ويژگی
های اين نمودار که بعد از مدتی استفاده از آن متوجه آن خواهد شد، امکان تشخيص کيفيت ارتباط اينترنتی با مشاهده تجربی نمودار و استفاده بهينه از پهنای باند موجود به صورت ناخودآگاه است.

   DialSpy در بين نرمافزارهای مشابه خارجی موجود، 2 خصوصيت برتر دارد:
 1- نرم
افزارهای موجود، يا بسيار ساده و با قابلييهای کم هستند، و يا بسيار پيچيده و با قيمت گران میباشند.
 2- در هيچ يک از نرم
افزارهای موجود، نمیتوان تعرفه تلفن داخل شهری ايران را که علاوه بر متغير بودن در طول ساعات روز، در طول هفته نيز متغير است تعريف کرد.

   همچنين DialSpy با اتصال به بانک داده موجود در سايت www.softpersian.com به صورت خودکار آخرين تغييرات تعرفه تلفن را دريافت و به روزرسانی میکند.

   برای دريافت نرمافزار

DialSpy به سايت www.SoftPersian.com مراجعه نماييد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

در سال 1948 مردمی كه در درههای دور دست در ايالت پنسيلوانيای امريكا زندگی میكردند، همانند بسياری از افراد ديگری كه در مناطق كوهستانی دوردست زندگی میكردند، نمیتوانستند برنامههای تلويزيونی را دريافت و مشاهده كنند. طيف فركانس خاصی كه به انتقال امواج تلويزيون اختصاص داده شده بود موجب شده بود دريافت برنامههای تلويزيونی تنها برای افرادی ميسر شود كه درمسير مستقيم ديد آنتن فرستنده قرار دارند.
برای حل اين مشكل آنتنهايی روی تپهها نصب شدند و كابلهايی از آن آنتنها به منازل كشيده شدند.

    اين سيستم كه از آنتنهايی با كابلهای بسيار بلند متصل به آنها تشكيل میشد، مشكلات زيادی داشت، مثلا به علت طول زياد كابلها، سيگنال در حال حركت در آنها مرتب ضعيف میشد و مجبور بودند در فواصل مناسب از تقويت كننده (Amplifire) استفاده كنند تا كيفيت تصوير بهتر شود، اما استفاده از اين تقويت كنندهها كه گاه تعدادشان در مسير خانه هر فرد به 30 تا 40 عدد میرسيد و معمولا با فواصل 300 متر نصب میشدند، محدوديتها و مشكلاتی نيز در برداشت.

    اضافه شدن هر تقويت كننده به افزايش نويز میانجاميد. همچنين اگر به هر دليلی يكی از تقويت كنندهها از مدار خارج میشد، بيننده تصوير را از دست میداد. درواقع به اين دلايل، كاربران سرويس كابلی را به عنوان كيفيت نه چندان خوب تصوير و عدم اطمينان به كاركردش شناختند.

    استفاده از اين سرويس ادامه يافت و بتدريج كمبودهای آن جبران شد در سال 1972 اولين كانال pay per view راهاندازی شد. كه مشتركان مجبور به پرداخت پول به ازای هر فيلم يا برنامه ورزشی بودند. در سال 1975 انتقال امواج به آسمان رفت. در اين سال با قرار دادن يك ماهواره در مدار، سيگنال تلويزيونی ابتدا به ماهواره و سپس از طريق آن به سيستمهای كابلی منتقل میشد. اما همچنان مشكلات استفاده از كابل همانند وجود تقويت كننده و نويز كاربران را آزار میداد. در سال 1976 سيستم جديد كابلی پايه گذاری شد. در اين سيستم از فيبرنوری به جای كابل استفاده میشد.

    البته فيبر در تمامی مسير جايگزين كابل نمیشد. بلكه از محل دريافت سيگنالهای تلويزيونی تا همسايگی و نزديكی كابران فيبر جايگزين كابل میشد و ادامه مسير تا منازل را فيبر به عهده داشت. از آنجا كه فيبر همانند كابل، سيگنال را تضعيف نمیكند. لزوم وجود تقويت كننده به تعداد زياد از ميان رفت. به طوری كه تعداد تقويت كننده موجود ميان هربيننده تا مركز از 30 تا 40 عدد به حدود 6 عدد كاهش يافت. اين تعداد در سيستمهايی كه از سال 1988 به بعد ساخته شدهاند. به يك يا دو تقويت كننده كاهش يافته است. كاهش شديد تعداد تقويت كنندهها باعث افزايش كيفيت و قابليت اطمينان سرويس كابلی شده است. به گونهای كه تا اوايل دهه 90 نزديك به نيمی از منازل در امريكا به شبكههای كابلی متصل شدند.

    با افزايش استفاده از شبكههای رايانهای و تبادل اطلاعات، اين شبكهها رشد و گسترش خوبی داشته است و در حال حاضر، تعداد زيادی از كاربران را به خود جلب كرده است. ارائه دهندگان خدمات شبكههای رايانهای و اينترنتی سعی كردهاند بسياری از سرويسها را روی اين شبكهها ارائه كنند، اما تا به حال نتوانسته بودند تصاوير تلويزيونی با كيفيت مناسب و خوب را در اينترنت ارائه كنند و بسياری از ارائه دهندگان و در يافت كنندگان خدمات، هر دو شبكه را مورد استفاده قرار میدادند. شبكه كابلی برای دريافت تلويزيون و شبكه اينترنت برای دريافت اطلاعات. اما از خبرها چنين برمیآيد كه باز هم غول دنيای نرمافزار، مايكروسافت، اقدام به حال اين مشكل كرده است. در نمايشگاه ITU Telecom كه حدود 10 روز پيش در ژنو برگزار شد. بيل گيتس خبر از تولد نرمافزار جديدی در شركت مايكروسافت داد. اين نرمافزار كه MicrosoftTV Platform Maketing Manager نام دارد و تا پايان سال 2004 ارائه خواهد شد، امكان ارائه تصاوير تلويزيونی با كيفيت استاندارد را روی شبكه اينترنت فراهم خواهد آورد. مايكروسافت میگويد كه با كمك فناوری فشرده سازی تصاوير كه در Windows Media Player9 به كار گرفته شده است. میتوان رو ی خط با پهنای باند 1 مگابايت بر ثانيه، تصاوير تلويزيونی را با كيفيت استاندارد منتقل كرد. در صورت علاقه به دريافت تصاوير با كيفيت بسيار بالا به خطوطی با سرعت 4 تا 5 مگابيت در ثانيه نياز خواهد بود.

   مايكروسافت معتقد است با استفاده از اين روش تلويزيون اينترنتی به مراتب ارزانتر از تلويزيونهای كابلی فعلی خواهد بود كه با استفاده از يك شبكع مجزا و فناوری فشرده سازی MPEG در حال كار هستند. از طرف ديگر، ارائه دهندگان خدمات و دريافت كنندگان آن، هردو از كار باشبكه مجزا خلاص میشوند و با يك شبكه تماس نيازهايشان را برآورده میكنند.

    كارشناسان معتقدند در صورت رواج اين فناوری كاربران زيادی به استفاده از خطوط پر سرعت اينترنت مثلا DSL روی خواهند آورد و اين امر، باعث گسترش و تقويت شبكههای دسترسی به اينترنت خواهد شد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

با سلام

مجتبی

دانشجوی ساکن تهران

مشخصات :

22 سال رشته مهندسی کامپیوتر

دنبال کسی که هم رشته خودم باشه و ساکن تهران

خانواده دار و خوب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ 8 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط 

سلام بر تمام عاشقان ایرانی

 اگر تا به امروز به هر دلیلی نتوانستید همسر مورد علاقه خود را پیدا کنیدامروز با اعتماد به ما و باعضویت در سایت ویژگی های همسر مورد علاقه خود را در وبلاگ ما ثبت کنید وبا تعیین یک شماره تماس برای خود ومشاهده ویژگی های سایر اعضا مارا در این امر خدا پسندانه یاری کرده وبه همسر مورد علاقه خود دست پیدا کنید

طریقه گذاشتن پست در این وبلاگ

1-ابتدا از قسمت مربوط به عضویت عضو شوید

2-از قسمت ارسال مطلب مشخصات همسرمورد علاقه خود را برای ما ارسال کنید

3-پس از تایید مدیر وبلاگ مطلب شما در صفحه وب نمایش داده خواهد شد

توجه در صورت مشاهده هرگونه پست(مطلب) غیر اخلاقی پست مورد نظر خذف وعضویت شما لغو خواهد شد

با تشکر مدیریت وبلاگ سعید افخمی

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

کپي يا سرقت بي‌دردسر؟

 
 
امروزه حافظه‌هاي فلش را در هر وسيله‌اي مي‌توان مشاهده کرد. استفاده از آنها نيز به شکل‌هاي مختلف توسط کاربران صورت مي‌گيرد اما گسترش استفاده از اين ابزار، پيامدهاي مختلفي نيز پيش رو دارد که يکي از آنها گسترش ويروس‌هاي رايانه‌اي است. از ديگر مواردي که استفاده از اين ابزار کاربران را تهديد مي‌کند سرقت ساده اطلاعات ديگر کاربران در صورت سهل‌انگاري کاربر اصلي رايانه و از دست رفتن اطلاعات محرمانه در صورت مفقود شدن اين ابزار است.

همان‌طور که گفتيم استفاده از اين ابزار روز به روز در حال گسترش است و کاربران زيادي نيز به انتقال اطلاعات توسط اين ابزار مي‌پردازند، به همين دليل قصد داريم نرم‌افزار پيشنهادي اين هفته را به معرفي ابزاري براي کپي آسان اطلاعات از روي حافظه‌هاي فلش اختصاص دهيم.

 

نرم‌افزار پيشنهادي ما USB Grabber نام دارد. اين نرم‌افزار به شما اين امکان را مي‌دهد تا براحتي و به‌طور خودکار مجموعه اطلاعات موجود در حافظه‌هاي فلش را روي هاردديسک رايانه خود کپي کنيد.

از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين نرم‌افزار دارا بودن حجم کمتر از 300کيلوبايت و عدم‌نياز به نصب است. همچنين اين نرم‌افزار امکانات مختلفي را در اختيار شما قرار مي‌دهد که برخي از آنها عبارتند از:

کپي با يک کليک

مهم‌ترين ويژگي اين نرم‌افزار کپي اطلاعات موجود در حافظه فلش با يک کليک است. با استفاده از اين نرم‌افزار پس از اتصال فلش به درگاه يواس‌بي رايانه و انتخاب گزينه Grab تمام اطلاعات موجود در محل از پيش تعيين شده روي هاردديسک رايانه ذخيره مي‌شوند.

 

کپي با شرايط خاص

همان‌طور که گفتيم کپي ساده و سريع اطلاعات يکي از امکانات اين نرم‌افزار است. علاوه بر اين کپي با شرايط خاص نيز توسط اين برنامه در اختيار شما قرار مي‌گيرد. اعمال اين شرايط با ورود به بخش Setting نرم‌افزار امکان‌پذير است. در اين قسمت امکانات مختلفي در اختيار شما قرار مي‌گيرد که برخي از آنها عبارتند از:

 

ـ کپي تمام فايل‌ها

ـ کپي فايل‌هاي داراي نام مشخص

ـ کپي فايل‌ها در محدوده حجم مشخص

ـ عدم‌کپي اطلاعات از درايوهاي A وB

ـ عدم‌کپي اطلاعات از درايوهاي ديسک نوري

ـ مخفي‌سازي پوشه فايل‌هاي کپي شده

همان‌طور که از مورد آخر قابل مشاهده است اطلاعات کپي شده توسط اين نرم‌افزار در پوشه مخصوصي از نرم‌افزار کپي مي‌شود که با انتخاب گزينه Hide “Grabbed data” Folder مي‌توانيد آن‌را از ديد ديگر کاربران مخفي کنيد و همچنين با کليک روي گزينه Grabbed data نيز مي‌توانيد محتواي موجود در اين پوشه را مشاهده کنيد.

کپي بدون اجازه!

همان‌طور که گفتيم گسترش استفاده از حافظه‌هاي فلش پيامدهايي را نيز در پي دارد که يکي از آنها سرقت اطلاعات کاربران است. اين نرم‌افزار نيز داراي قابليت فعال‌سازي توسط کليدهاي ميانبر از روي صفحه کليد است که عمليات کپي را براي کاربر بسادگي فشردن چند کليد ترکيبي از صفحه کليد مي‌کند، اما اين قابليت مي‌تواند به‌طور نادرست و بدون اجازه مالك نيز براي کپي اطلاعات حافظه‌هاي فلش به كار گرفته شود. پس توصيه مي‌کنيم نه تنها حافظه فلش شخصي خود را به هر رايانه‌اي متصل نکنيد بلکه حافظه‌هاي فلش ناشناس را نيز به رايانه خود متصل نکنيد چراکه امکان سرقت اطلاعات هاردديسک و کپي آنها روي حافظه فلش بدون اجازه مالک رايانه نيز توسط نرم‌افزارهاي مشابهي امکان‌پذير است. از ديگر قابليت‌هاي اين نرم‌افزار امکان اجراي خودکار با شروع ويندوز است که براي برخورداري از اين قابليت بايد پس از کليک‌راست روي آيکن نرم‌افزار از ميان آيکن‌هاي موجود در کنار ساعت ويندوز، گزينه Autorun File را انتخاب کنيد. براي دريافت اين نرم‌افزار با حجم 212کيلوبايت وپشتيباني از ويندوزهاي اكس‌پي و 7 مي‌توانيد به لينک زير مراجعه کنيد:

 

 

http://danlod.ir/jamejam//USBGrabber3.zip


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

این روزها استفاده از فلش مموری ها و کول دیسک ها بسیار فراگیر شده، از طرفی دیگر ویروس ها و کرم های زیادی نیز در کمین فلش مموری ها نشسته اند.

اکثر این کرم ها به محض اتصال فلش به یو اس بی منتقل می شوند و یک فایل اتوران(AutoRun) در ریشه درایو ایجاد می کنند و باعث گسترش خود می شوند. بسیاری از آن ها توسط یک آنتی ویروس به روز شناسایی و حذف می گردند و بسیاری هم که جدید هستند به انتشار خود ادامه می دهند. اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در ادامه روشی جدید را به شما آموزش می دهیم که از ویروسی شدن فلش خود به طور کامل جلوگیری کنید و با خیال راحت به هر کامپیوتری که می خواهید فلش خود را متصل کنید.

روش اول

در این روش می خواهیم مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود. البته این روش زمانی کارآمد است که شما می خواهیداز اطلاعات داخل فلش مموری خود استفاده نمایید و نیازی به فضای خالی آن ندارید.

قبل از انجام این کار نیاز به دانستن میزان فضای خالی موجود در فلش داریم. برای این کار بر روی درایو فلش راست کلیک کنید و گزینه Properties را برگزینید. در پنجره باز شده میزان دقیق فضای خالی را یاداشت کنید.

حال در قسمت run فرمان Cmd را تایپ کنید. در این قسمت ما می خواهیم توسط فرمان Fsutil یک فایل با حجم دلخواه ایجاد کنیم بدین منظور فرمان زیر را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید.

fsutil file createnew F:\IamDummy 1300594688

شما باید بجای عدد مذکور میزان فضای خالی در فلش مموری خود و به جای درایو F، درایوی را که معرف فلش مموری تان است وارد نمایید و منتظر شوید تا فایلی با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود. انتخاب این نام دلخواه بوده و می توانید یک نام دیگر را برگزینید.

حال اگر دوباره میزان فضای خالی در فلش خود را مشاهده کنید خواهید دید که عدد صفر نمایش داده می شود این بدین معنی است که حتی 1 بیت هم فضای خالی در فلش شما موجود نیست !

حال درون فلش خود یک فایل txt جدید ایجاد کنید و متنی را به اندازه 1 کاراکتر درون آن تایپ کنید و آن را ذخیره کنید خواهید دید که با پیغام کمبود فضا مواجه می شوید.

زمانی که خطر مواجه با ویروس ها برطرف شد، می توانید فایل ساخته شده(Iamdummy یا هر نام دیگر) را از حافظه فلش پاک نمایید.

توجه: اگر در باز کردن درایو فلش مموری به مشکل برخوردید، روی درایو راست کلیک کرده  گزینه Explore را انتخاب نمایید.

روش دوم


برنامه ThumbScrew را دانلود کنید و در فلش ذخیره نمایید. اگر فلش خود را به سیستمی متصل کرده اید که احتمال آلودگی آن بالاست و شما نگران ویروسی شدن فلش خود هستید. برنامه را اجرا کرده و با راست کلیک روی آیکون آن، فلش خود را فقط قابل خوانش( Read Only) کنید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

سیستم های RFID از فناوری مبادله اطلاعات بی سیم برای شناسایی انحصاری اشیاء ، انسان و حیوانات استفاده می نمایند . توانمندی این گونه سیستم ها مدیون بکارگیری سه عنصر اساسی زیر است .

    • تگ ( که به آن فرستنده خودکار و یا Transponder نیز گفته می شود ) ، شامل یک تراشه نیمه هادی، یک آنتن و در برخی موارد یک باطری است .
       

    • بررسی کننده ( که به آن کدخوان و یا دستگاه نوشتن و خواندن نیز گفته می شود )، شامل یک آنتن ، یک ماژول الکترونیکی RF و یک ماژول کنترلی است .
       

    • کنترل کننده ( که  به آن هاست نیز گفته می شود ) ، اغلب یک کامپیوتر شخصی و یا ایستگاه کاری  است که بر روی آن بانک اطلاعاتی و نرم افزار کنترلی اجراء شده است .

 

شکل 1 ، اجزاء اصلی یک سیستم RFID را نشان می دهد .



شکل 1 : اجزاء یک سیستم RFID

در ادامه با بررسی کننده و کنترل کننده بیشتر آشنا می شویم .


بررسی کننده RFID

 

بررسی کننده RFID را می توان به منزله کامپیوترهای کوچکی در نظر گرفت که از سه بخش اساسی زیر تشکیل می گردد :

    • یک آنتن

    • یک ماژول الکترونیک RF که مسئول برقراری ارتباط با تگ RFID است .

    • یک ماژول کنترل کننده الکترونیکی که مسئولیت ارتباط با کنترل کننده را برعهده دارد


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

یه بنده خدایی میگفت :

همه چیز رو ردیف کرده بودم

بابا و مامانم رو فرستادم خونه ی خاله و عمّه

خونه برای دوست دخترم آماده ی آماده بود

حساب همه چی رو هم کرده بودم

رفتم دنبال دوست دخترم

دیدم زودتر از من ، جایی که باهم قرار گذاشته بودیم ؛ منتظرمه

خدائیش دختر پایه ایه

خیلی دوسش دارم

من و اون وقتی همدیگرو دیدیم ، آروم و قرار نداشتیم

تو ذهن من فقط یه چیز میگذشت

اونم این که وقتی رفتیم خونه چطور ....

احتمالا اونم به همین چیزا فکر می کرد ...

چون اولین بار بود که می خواستیم ... رو تجربه کنیم

هم من و هم اون

سوار ماشین شدیم

دربست گرفتم

رسیدیم در خونه

با موبایل دوست دخترم زنگ زدم خونه که ببینم همه چی ردیفه یا نه

نکنه کسی خونه باشه !

دیدم کسی خونه نیست

با خودم گفتم : ایول

دیگه دل تو دلم نبود

می دونستم سه ساعت زمان داریم

وباید از این سه ساعت بهترین استفاده رو کرد

در حیاط رو باز کردم

از راه پله ها رفتیم بالا

حواسم به واحدهای همسایه بود که مارو نبینن که یه وقت آمار منو به بابام اینا ندن

سریع دو طبقه رو رفتیم بالا

نفهمیدم از در حیاط چطور رسیدیم در آپارتمان

کلید رو انداختیم توی در ورودی آپارتمان که بریم تو

چشمت روز بد نبینه

بقیشودر ادامه مطلب بخون


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

در میان تمام کسانی که به سن ازدواج رسیده اند و دغدغه زندگی مشترک دارند یک سوال مشترک است: چطور می توانم سر از واقعیت طرف مقابل درآورم و شخصیت واقعی او را بدون نقاب ببینم؟ سوالی که خیلی ها معتقدند بی جواب است و تا وقتی وارد زندگی نشوند، نمی توانند چهره بی نقاب همسرشان را ببینند. این البته نظریه اشتباهی نیست اما صد در صد هم نمی توان آن را تایید کرد.

شما شاید بعد از ده ها سال زندگی با همسرتان باز هم نتوانید واقعیت وجود او را به طور کامل بشناسید اما به هر حال می توانید قبل از ازدواج برخی از رفتارهای مهم و کلیدی او را تشخیص دهید و غربال کنید.


حواس جمع باشید

در طول دوران خواستگاری، آشنایی، نامزدی و عقد، شش دانگ حواستان را جمع کنید تا تناقض های رفتاری و گفتاری همسرتان را درک کنید. البته بگذارید همین اول کار تکلیف را روشن کنیم. منظور از درک تناقض ها این نیست که مثل یک بازپرس مو به موی حرکات او را زیر نظر داشته باشید و مدام او را سین جیم کنید. بلکه تنها هوشیار باشید و اگر تناقضی جدی در رفتار او دیدید، این تناقض را یک گوشه ذهنتان نگه دارید تا در صورت تکرار، درباره آن با صحبت کنید.

شدیدا توصیه می کنیم که از تلنبار کردن هر تناقض رفتاری کوچک در ذهنتان خودداری کنید وگرنه ممکن است بدون انصاف و منطق، او را محکوم کنید. فراموش نکنید که آنچه از عملکرد همسرتان متوجه می شوید، ممکن است برداشت شما باشد نه واقعیت!

گاهی نقش بازی کردن ها، برای پوشاندن چیزی است که فرد از آن در فرار است. مثلا کسی که پدر خوبی نداشته، در جمع طوری از پدرش یاد می کند که دیگران فکر می کنند پدر او واقعا دارای ویژگی های بی نظیری بوده است.


همسر نگو، بازیگر!

گاهی ممکن است همسر یا نامزد شما، برایتان نقش بازی کند. در این موارد، می توانید مطمئن باشید که پشت این نقش، نیازهای برآورده نشده ای قرار دارد که او را وادار به اعلام آنها به این شکل کرده است. نیاز به جلب توجه و محبت، خودخواهی، احساس حقارت و حتی ترس از دست دادن شما می تواند علت رفتار غیرواقعی همسرتان باشد.

اما گاهی نقش بازی کردن ها، برای پوشاندن چیزی است که فرد از آن در فرار است. مثلا کسی که پدر خوبی نداشته، در جمع طوری از پدرش یاد می کند که دیگران فکر می کنند پدر او واقعا دارای ویژگی های بی نظیری بوده است.


دیوارهای رسمی

تناقض ها گاهی اوقات عمدی نیستند. شرایط تاثیر زیادی در تغییر رفتار افراد دارد. اگر به خودتان نگاه کنید می بینید که خیلی وقت ها در خلوت رفتارهایی دارید که در جمع ممکن است انجام ندهید. به این رفتارها، رفتارهای موقعیتی می گویند که بیشتر در روابط رسمی اتفاق می افتند و پرده ای از ادب، احترام و رعایت را بر رفتار ما می اندازند.

بنابراین مراقب باشید که درباره این رفتارهای موقعیتی تا حدی که در زندگی اختلالی ایجاد نمی کنند، مته به خشخاش نگذارید. مثلا بی ادبانه حرف زدن در روابط صمیمانه و استفاده از لغات توهین آمیز، حتی اگر در جمع کنترل شود، اما در زندگی خانوادگی می تواند به شدت مشکل ساز باشد.

در مقابل عادتی مثل بلند خندیدن یا بد غذا خوردن یک ایراد رفتاری است که ممکن است در جمع کنترل شود و با کمی تمرین و توجه می توان آن را در رفتار غیر رسمی افراد هم از بین برد.


کمی صمیمی تر

تا وقتی که رودربایستی و رفتار رسمی بین شما حرف اول را می زند، امکان شناخت دقیق همسرتان وجود ندارد. اصلا به همین دلیل است که عده ای معتقدند شناخت تنها زیر یک سقف ممکن می شود.

طبق یک قاعده کلی، رفتارهای رسمی بر اساس احترام و رفتارهای خودمانی براساس صمیمیت و عواطف شکل می گیرند. اما شما می توانید در چهارچوب های تعریف شده در خانواده و عرف، با همسر (یا خواستگار) تان تعامل داشته باشید و به صورت یک قرارداد، بین خودتان تعیین کنید که در این مدت به صادقانه ترین شکل ممکن برای شناخت همدیگر رفتار کنید و سعی کنید که خود واقعی تان را در مدت کوتاهی به طرف مقابل نشان دهید.

اگر عقد کرده اید، باید دقت و ظرافت بیشتری در گوشزد کردن اشتباهات رفتاری همسرتان داشته باشید. با تشویق، ترغیب، خوش زبانی، بر شمردن ویژگی های مثبت، تعریف در حضور دیگران و زود اجابت کردن خواسته های معقول همسر می توانید رفتارهای مناسب او را تقویت کنید


کمی مهربان باشید!

رفتار ناپسند همسرتان معرف تمام شخصیت او نیست پس رفتارش را نقد کنید نه خودش را. به او نگویید تو آدم بی تربیتی هستی که آداب غذاخوردن را یاد نگرفته ای. به جای آن بگویید بهتر است کمی آرام تر غذا بخوری تا ظاهر بهتری داشته باشی.

اگر عقد کرده اید، باید دقت و ظرافت بیشتری در گوشزد کردن اشتباهات رفتاری همسرتان داشته باشید. با تشویق، ترغیب، خوش زبانی، بر شمردن ویژگی های مثبت، تعریف در حضور دیگران و زود اجابت کردن خواسته های معقول همسر می توانید رفتارهای مناسب او را تقویت کنید. در مقابل، سکوت و بی اعتنایی و صحبت کردن درباره ناراحتی تات، می تواند روش مناسبی برای برخورد با رفتار ناپسند او باشد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

سال 1994 بود. دكتر لئونارد آدلمن، استاد رشته كامپيوتر دانشگاه كاليفرنيای جنوبی روی تختخواب خود دراز كشيده بود و كتاب بيولوژی ملكولی ژن، نوشته جيمز واتسون را مطالعه میكرد. ناگهان چيزی در ذهنش جرقه زد. كمی بيشتر فكر كرد. بله، سلولهای انسان و رايانهها در پردازش و ذخيره سازی اطلاعات تقريبا يكسان عمل میكنند. رايانهها اطلاعات را در قالب رشتهای از يك و صفر ذخيره میكنند. موجودات زنده نيز اطلاعات را با مولكولهای موسوم به A، T، C، G در يك DNA ذخيره میكنند. به عبارت ديگر DNA پتانسيل انجام عمليات محاسباتی و پردازش را دارد. در واقع DNA در شيوه ذخيره سازی اطلاعات ثابت روی ژن شما بسيار شبيه هارد ديسك عمل میكند و چنين بود كه ايده نسل جديدی از رايانهها شكل گرفت: رايانههای DNA.

   آن جرقه كوچك در ذهن آدلمن به سرعت به يك پروژه جدی در مراكز تحقيقاتی و پژوهشی تبديل شد. درواقع همه میدانستند كه با سرعت فعلی رشد صنعت چيپ سازی، رايانههای ترانزيستوری و سيليكونی كه بيش از 40 سال است در مركز توجه جهان محاسبات قرار داشتهاند. بزودی به انتهای خط خواهند رسيد. چيپها كوچكتر و كوچكتر شدند و در هر 18 ماه تعداد قطعات الكترونيكی موجود روی چيپ دو برابر شد و سرعت چند برابر افزايش يافت، اما اين مينياتوری شدن چيپ ها و افزايش سرعتشان نهايت و حدی دارد و پس از آن متوقف خواهد شد، بنابراين توجه متخصصان به ميليونها سوپر رايانه طبيعی موجود در موجودات زنده جلب شد و به كار روی نظريه آدلمن پرداختند.
   ماشينها و رايانههايی نيز ساخته شده است. گرچه اگر به دقت نگاه كنيد به جای رايانه تنها تيوپهای كوچكی میبينيد كه آب دارند.
   مسائلی كه در حال حاضر از سوی اين رايانهها حل میشوند بسيار ابتدايی و مقدماتی هستند و كودكان با كاغذ و قلم سريعتر به پاسخ میرسند، اما چيزی كه متخصصان را همچنان دلگرم نگه داشته است و آنها را به كار بيشتر روی اين پروژه واداشته است. مزايايی است كه يك رايانه DNA خواهد داشت. DNA ارگانيسم سلولی است. بنابراين در همه موجودات زنده وجود دارد و هميشه يك منبع DNA در دسترس است. از طرف ديگر در دسترس بودن DNA باعث ارزان شدن آن به عنوان منبع ساخت رايانه میشود. همچنين بر خلاف مواد فعلی كه سمی و غيرقابل جذب در طبيعت هستند، DNA بخشی از محيط و موجود زنده است. از طرف ديگر اگر يك رايانه DNA را با يك رايانه امروزی مقايسه كنيم، نتايجی بسيار شگفتانگيز به دست میآوريم. رايانههای DNA بسيار كوچكتر از رايانههای امروزی هستند. در حالی كه حجم بسيار بيشتری از اطلاعات را میتوانند در خود نگهداری كنند. يك پوند (453 گرم) DNA ظرفيتی بيشتر از تمامی رايانههای الكترونيكی ساخته شده دارد. از نظر قدرت محاسباتی نيز اين رايانهها با رايانههای فعلی قابل مقايسه نيستند. قدرت محاسباتی يك رايانه DNA با اندازه اشك چشم بيشتر از قویترين سوپر رايانههای جهان است.
 
 

بيش از 10 تريليون مولكول DNA در يك سانيتمتر مكعب جا میگيرد. با اين حجم از DNA میتوان 10 ترابايت (1000گيگابايت) اطلاعات را ذخيره كرد و 10 تريليون محاسبه را در يك لحظه به انجام رساند.

" "

   برای اينكه قدرت پردازش و دخيره سازی اين نوع رايانه برای شما بيشتر مشخص شود، مثال ديگری میزنيم. بيش از 10 تريليون مولكول DNA در يك سانيتمتر مكعب جا میگيرد. با اين حجم از DNA میتوان 10 ترابايت (1000گيگابايت) اطلاعات را ذخيره كرد و 10 تريليون محاسبه را در يك لحظه به انجام رساند، همچنين میتوان گفت كه يك گرم DNA خشك شده كه تقريبا به اندازه نصف يك حبه قند است، میتواند اطلاعات يك تريليون سیدی را در خود ذخيره كند.

    حالا متوجه شديد كه چرا دانشمندان وقت زيادی را صرف اين ايده میكنند و میكوشند تا اين نسل جديد را به واقعيت تبديل كنند. اما مشكلاتی نيز وجود دارد. DNAها، هميشه آنطور كه انتظار میرود رفتار نمیكنند. پس يكی از مهمترين مسائل متخصصان كنترل توليد و توسعه آنها برای دريافت نتايج دقيق از محاسبات است. يكی از متخصصان توانسته است رايانهای را در سال 2001 به نام خود ثبت كند كه در يك قطره آب جای دارد و از مولكولهای DNA و آنزيمها به عنوان ورودی، خروجی، نرمافزار و سختافزار استفاده میكند. در سال 2003 اين دانشمند به كمك همكارانش يك منبع تغذيه نيز به رايانهاش اضافه كرد. اين منبع، انرژی خود را از شكسته شدن مولكولهای DNA تامين میكند. وی مطمئن نيست كه ژنتيك بتواند جايگزين سيليكون شود. اما معتقد است كه اين دو نسل به شيوهای مسالمت آميز و در كاربردهای مختلف، كنار هم زندگی خواهند كرد و آخرين خبر اين كه در اواسط آگوست امسال( اواخر مردادماه) گروه ديگری از دانشمندان طی يك مقاله اعلام كردند كه رايانهای ساختهاند كه مبتنی بر بيلوژيك است و برای انجام يك بازی با نام Tic-Tac Toe ( بازی xo در يك محيط 3x3 ) طراحی شده است. آنها معتقدند كه اين رايانه هيچگاه اين بازی را به انسان نمیبازد. به نظر میرسد استفاده هوشمند از رايانههای DNA آغاز شده است، اما آيا زمانی خواهد رسيد كه من و شما به جای اين رايانههای الكترونيكی از يك قطره آب برای انجام محاسبات استفاده كنيم؟

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

نرم افزاری قدرتمند جهت کدگذاری و رمزنگاری فایل ها و پوشه های محرمانه شماست که آنها را در محیطی امن، مخفی، یا قفل گذاری شده نگاه می دارد.

این نرم افزار هچنین قادر است علاوه بر محافظت از اطلاعات موجود در هارد دیسک، از فایلها و پوشه های حافظه های پرتابل شما مانند انواع فلش مموری ها و هارد های قابل حمل نیز محافظت کند.

برنامه File Lock Pro قابل نصب بروی سیستم عامل های 2000/2003/XP/Vista/Windows 7 (32&64) می باشد.

http://p30world.com/p30images/2/1390/29.1/filelockpro.jpg

ویژگی های نسخه 4.4 نرم افزار GiliSoft File Lock Pro :

- مخفی کردن اطلاعات

- قفل کردن اطلاعات

- کد گذاری اطلاعات

- پشتیبانی از سیستم عامل های 2000/2003/XP/Vista/Windows 7 (32&64)

- امکان حذف اطلاعات به صورت امن
 

- امکان قفل گذاری و مخفی کردن فایل های روی فلاش مموری و هارد دیسک های قابل حمل
 

و...


 

 

 



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد